Verwoord & Verbeeld

Weblog & portfolio van Julia Kramer – freelance journalist

“De 4e Verdieping: Idols voor jonge journalisten”

ANP en The Post Online organiseren een bootcamp voor jonge journalisten. Zij zoeken talent, maar vooral vernieuwende ideeën over online journalistiek.

Zo opent het artikel ” De 4e Verdieping – Idols voor jonge journalisten ” dat donderdag 8 augustus in NRC Handelsblad verscheen. Het vat kort samen hoe ik het resterende deel van mijn zomer invul. Ik ben namelijk een van de deelnemers van dit experimentele, maar daarom niet minder ambitieuze project van ANP, The Post Online en vereniging Veronica. Gedurende twee weken (13 t/m 27 augustus) nestel ik mij, samen met 21 andere jonge journalisten, op de vierde verdieping van het ANP in Rijswijk. Wat ik daar precies ga doen? Dat is een vraag die mij de afgelopen weken ook bezig heeft gehouden. Geen auditie voor Idols in ieder geval. Wat dan wel? Yoeri Albrecht, voorzitter van vereniging Veronica, sprak over ‘zijn project’ op Radio 1.

In een notendop:

  • Samen met mijn groepje een nieuw journalistiek format verzinnen, gericht op online journalistiek
  • Brainstormen over vernieuwingen in de radio-/televisiejournalistiek
  • Discussiëren met o.a. Bert Brussen, Raju Narisetti en Deense onderzoeksjournalisten over de toekomst van de journalistiek
  • (multi)Mediaproducties maken

Wil je op de hoogte blijven van de ontwikkelingen rondom De 4de Verdieping of ben je nieuwsgierig hoe het mij in Rijswijk vergaat? Klik dan regelmatig even op de volgende links.

Twitter: @4deverdieping / @julia_kramer
Website: 4deverdieping.nl

En niet onbelangrijk:  ben je ontevreden over de manier waarop nieuws jou (niet) bereikt, ken je gave tools die nog niet in de journalistiek worden gebruikt of wil je gewoon graag je mening kwijt over de huidige staat van de journalistiek?
Ik hoor het graag!

Geef een reactie

Informatie

Dit bericht was geplaatst op augustus 9, 2013 door in Freelance en getagd als , , , , , , .
